Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser

Det har givet mig rigtig meget positivt i mit job, at jeg har læst salg og markedsføring på Cphbusiness.

Alexander Jyndevad, Miele
  • Akademiuddannelse

Salg og markeds­føring

For dig, der vil styrke dine kompetencer inden for salg og markedsføring.

Start fx 26. sep. 2024
Kommende hold
23
Akademiuddannelse

Kort videregående uddannelse

Deltidsstudie

Typisk 3 år

Kom i gang

Du kan løbende starte op på akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

Tilmeld dig et fag og kom i gang nu, eller kontakt vores studievejleder, som kan hjælpe dig med at planlægge din uddannelse.

Vil du styrke dine kompetencer, og drømmer du om en spændende karriere inden for salg og markedsføring? Så er akademi­uddannelsen i salg og markedsføring det rigtige for dig.

Derfor skal du læse salg og markedsføring

På akademiuddannelsen i salg og markedsføring bliver du klædt på til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for salg og markedsføring i virksomheder - både nationalt og internationalt.

Du får styrket dine kompetencer inden for blandt andet e-handel, erhvervsret, digital markedsføring, strategisk salg, marketingstrategi og forretningsanalyse, og vi giver dig konkrete værktøjer, som du fra dag et kan bruge i dit job som fx som key account manager, salgsansvarlig og marketingkoordinator.

Vi vil introducere dig til teorier og modeller inden for salg og markedsføring, der blandt andet knytter sig til salgspsykologi, grundlæggende salg, marketingplanlægning og forhandling.

Du kan kalde dig merkonom, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser.

Det bliver du bedre til

På akademiuddannelsen i salg og markedsføring lærer du blandt andet om:

  • Erhvervsret
  • Markedsinformation
  • E-handel
  • Forretningsudvikling
  • Strategisk og grundlæggende salg
  • Salgspsykologi
  • Marketingplanlægning og forhandling
  • Digital markedsføring
  • Marketingstrategi
  • Eksport og internationalisering
  • Analyse, planlægning og gennemførelse af løsninger inden for salg og markedsføring
Alexander Jyndevad

Mine medstuderende har relevante jobs, der minder om mit. Det giver en god sparring om at løse reelle og konkrete problemer, som jeg kan bruge direkte i mit arbejde.

Alexander Jyndevad

Salgs-supervisor, Miele

Uddannelsens opbygning

Akademiuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid. Hvis du vil studere videre, har du mulighed for at tage en relevant diplomuddannelse.

Uddannelsen består af tre obligatoriske fag og en række valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. En akademiuddannelse tager typisk tre år at gennemføre med et til to fag pr. semester. Hvert fag har en varighed på ca. tre til seks måneder.

Valgfrihed på din uddannelse i salg og markedsføring

Akademiuddannelsen i salg og markedsføring har ingen studieretning, og du har derfor mulighed for at sammensætte uddannelsen ud fra lige netop dine behov og interesser. Du bestemmer også selv, om du vil tage hele akademiuddannelsen i salg og markedsføring eller blot udvælge de fag, der interesserer dig, og tage dem som et enkeltstående kursus.

I oversigten nedenfor anbefaler vi dog to oplagte veje gennem uddannelsen, så du gennem dine valg af fag får skabt en tydelig, faglig profil.

Obligatoriske fag

30 ECTS

Der er tre obligatoriske fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Vi anbefaler, at du starter med de tre obligatoriske fag for at opnå de grundlæggende kompetencer.

Vælg efter interesse

Vi anbefaler, at du følger én af de to veje afhængig af nuværende eller fremtidige arbejdsopgaver. Du har dog også mulighed for at erstatte valgfag med fag fra andre fagområder.

Du kan maksimalt vælge valgfag for 20 ECTS fra det merkantile fagområde og maksimalt vælge valgfag for 15 ECTS fra andre fagområder. Kontakt vores studievejledere for mere information.

Digital

20 ECTS

Ønsker du at specialisere dig inden for digital markedsføring og online salg, vil vi anbefale, at du går denne vej.

Salg

20 ECTS

Ønsker du at specialisere dig inden for salg og kundeadfærd, er dette den rigtige vej for dig.

Afgangsprojekt

10 ECTS

Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og giver dig mulighed for at gå i dybden med et emne, du brænder for.

Populære fag

Alle uddannelsens fag

Akademiuddannelsen i salg og markedsføring tæller 60 ECTS og er bygget op af tre obligatoriske og en række valgfrie fag og et afgangsprojekt.

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om uddannelsen

Fakta om akademiuddannelsen i salg og markedsføring

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Sådan gør du
Silvija Jevtic

På akademiuddannelsen i salg og markedsføring har jeg lært, hvordan man bygger en forretning op. Jeg har brugt min uddannelse til at komme fremad i mit arbejde, og til at lære at tænke på nye måder.

Silvija Jevtic

Social Media Manager, 3

Spørgsmål og svar

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Overvej også