Det har givet mig rigtig meget positivt i mit job, at jeg har læst salg og markedsføring på Cphbusiness.
Alexander Jyndevad, Miele
- Akademiuddannelse
Salg og markedsføring
For dig, der vil styrke dine kompetencer inden for salg og markedsføring.
Kort videregående uddannelse
Typisk 3 år
Vil du styrke dine kompetencer, og drømmer du om en spændende karriere inden for salg og markedsføring? Så er akademiuddannelsen i salg og markedsføring det rigtige for dig.
Derfor skal du læse salg og markedsføring
På akademiuddannelsen i salg og markedsføring bliver du klædt på til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for salg og markedsføring i virksomheder - både nationalt og internationalt.
Du får styrket dine kompetencer inden for blandt andet e-handel, erhvervsret, digital markedsføring, strategisk salg, marketingstrategi og forretningsanalyse, og vi giver dig konkrete værktøjer, som du fra dag et kan bruge i dit job som fx som key account manager, salgsansvarlig og marketingkoordinator.
Vi vil introducere dig til teorier og modeller inden for salg og markedsføring, der blandt andet knytter sig til salgspsykologi, grundlæggende salg, marketingplanlægning og forhandling.
Du kan kalde dig merkonom, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser.
Det bliver du bedre til
På akademiuddannelsen i salg og markedsføring lærer du blandt andet om:
- Erhvervsret
- Markedsinformation
- E-handel
- Forretningsudvikling
- Strategisk og grundlæggende salg
- Salgspsykologi
- Marketingplanlægning og forhandling
- Digital markedsføring
- Marketingstrategi
- Eksport og internationalisering
- Analyse, planlægning og gennemførelse af løsninger inden for salg og markedsføring
Uddannelsens opbygning
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid. Hvis du vil studere videre, har du mulighed for at tage en relevant diplomuddannelse.
Uddannelsen består af tre obligatoriske fag og en række valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. En akademiuddannelse tager typisk tre år at gennemføre med et til to fag pr. semester. Hvert fag har en varighed på ca. tre til seks måneder.
Valgfrihed på din uddannelse i salg og markedsføring
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring har ingen studieretning, og du har derfor mulighed for at sammensætte uddannelsen ud fra lige netop dine behov og interesser. Du bestemmer også selv, om du vil tage hele akademiuddannelsen i salg og markedsføring eller blot udvælge de fag, der interesserer dig, og tage dem som et enkeltstående kursus.
I oversigten nedenfor anbefaler vi dog to oplagte veje gennem uddannelsen, så du gennem dine valg af fag får skabt en tydelig, faglig profil.
Obligatoriske fag
30 ECTSDer er tre obligatoriske fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Vi anbefaler, at du starter med de tre obligatoriske fag for at opnå de grundlæggende kompetencer.
Populære fag
Alle uddannelsens fag
Akademiuddannelsen i salg og markedsføring tæller 60 ECTS og er bygget op af tre obligatoriske og en række valgfrie fag og et afgangsprojekt.
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om uddannelsen
Fakta om akademiuddannelsen i salg og markedsføring“Mine medstuderende har relevante jobs, der minder om mit. Det giver en god sparring om at løse reelle og konkrete problemer, som jeg kan bruge direkte i mit arbejde.
Spørgsmål og svar
Nyt om salg og markedsføring