Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende ved et flag
  • Akademi

Afgangsprojekt

Afgangsprojektet afslutter akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Her får du mulighed for at vise, hvad du kan, og gå i dybden med et emne, du brænder for.

Derfor skal du skrive et afgangsprojekt

Afgangsprojektet skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbytte er opnået. Afgangsprojektets emne skal godkendes af Cphbusiness og ligge inden for uddannelsens faglige område. Emnet skal formuleres, så eventuelle valgfag uden for uddannelsens faglige område inddrages.

I afgangsprojektet skal du kunne dokumentere evne til på et metodisk og analytisk grundlag at kunne gennemføre en praksisnær og kompleks problemløsning inden for uddannelsens overordnede formål. Omfanget af projektrapporten er maks. 25 sider.

Projektet gennemføres som en vekselvirkning mellem vejledning og selvstudie. Tidspunktet for, hvornår vejledningen foregår, aftales mellem vejleder og kursist fra gang til gang efter behov.

Det bliver du bedre til

Arbejdet med afgangsprojektet skal relateres til de øvrige fag, du har gennemført.

Med afgangsprojektet lærer du at:

  • Inddrage relevante teorier, metoder og modeller til løsning af komplekse praktiske problemstillinger
  • Formulere og afgrænse problemstilling inden for det valgte opgavefelt
  • Vurdere, vælge og anvende relevante faglige metoder
  • Foretage relevant dataindsamling
  • Præsentere problemstilling, metode, analyse, handlingsforslag og konklusion i rapportform
  • Forsvare hovedresultaterne i den skriftlige rapport og at perspektivere rapporten og reflektere og formidle egen læring

Fakta om kurset

Afgangsprojektet svarer til 10 ECTS-point og er en skriftlig projektrapport med et mundtligt forsvar af denne.

Forudsætningen for at gå til eksamen i afgangsprojektet er, at uddannelsens fag svarende til 50 ECTS-point er bestået.

Der er opstartsgaranti på afgangsprojektet.

Læs mere om akademiuddannelsen i salg og markedsføring.