Vil du kunne arbejde med handel på et nationalt og internationalt plan og være med til at styrke din virksomheds internationale salg? Så er kurset markedsinformation og -analyse det rette for dig.
Derfor skal du tage kurset
På kurset markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.
På kurset vil du:
Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer
Det bliver du bedre til
På kurset markedsinformation og -analyse lærer du blandt andet om:
Markedsanalyser
Dataindsamling
Markedsanalyseprocesser
Markedspotentiale
Købsadfærd og købskriterier
Kulturanalyser
Segmentering
Markedsindtrængningsstrategier
Internationaliseringsprocesser
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Vil du styrke din studieteknik, så anbefaler vi, at du tilmelder dig kurset indledende studieteknik. Her får du gode, konkrete værktøjer til at arbejde med dit studie på den bedste måde. Forløbet er kort og uden eksamen.
Ja, du afslutter kurset med en eksamen.
Eksamen er en mundtlig prøve på baggrund af et større projekt og er med ekstern censur. Projektet tæller 50%, og den mundtlige eksamen tæller 50%.
“
Kurset markedsinformation og -analyse gav mig teorier og markedsanalyseværktøjer, som jeg kan bruge til at løse konkrete problemstillinger på min arbejdsplads.