Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Præsentation fra studerende
  • Akademi

Markeds­information og -analyse

Vil du kunne arbejde med handel på et nationalt og internationalt plan og være med til at styrke din virksomheds internationale salg? Så er kurset markedsinformation og -analyse det rette for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.

På kurset vil du:

  • Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
  • Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
  • Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
  • Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer

Det bliver du bedre til

På kurset markedsinformation og -analyse lærer du blandt andet om:

  • Markedsanalyser
  • Dataindsamling
  • Markedsanalyseprocesser
  • Markedspotentiale
  • Købsadfærd og købskriterier
  • Kulturanalyser
  • Segmentering
  • Markedsindtrængningsstrategier
  • Internationaliseringsprocesser

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om kurset

Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om markedsinformation og analyse

Fakta om kurset

Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Silvija Jevtic

Kurset markedsinformation og -analyse gav mig teorier og markedsanalyseværktøjer, som jeg kan bruge til at løse konkrete problemstillinger på min arbejdsplads.

Silvija Jevtic

Social Media Manager, 3

Reservér din plads på kurset

Overvej også