- Akademi
Markedsinformation og -analyse
Vil du kunne arbejde med handel på et nationalt og internationalt plan og være med til at styrke din virksomheds internationale salg? Så er kurset markedsinformation og -analyse det rette for dig.
Derfor skal du tage kurset
På kurset markedsinformation og -analyse bliver du i stand til at analysere og vurdere et specifikt markedspotentiale med henblik på at øge din virksomheds salg og udvide markedsføringsaktiviteterne.
På kurset vil du:
- Opnå indsigt i internationaliseringsprocesser
- Få kompetencer til at analysere og vurdere et givent markedspotentiale
- Blive i stand til aktivt at bidrage til, at din virksomhed udnytter deres markedspotentialer optimalt
- Lære at løse problemstillinger relateret til handel mellem virksomheder, der har rødder i andre kulturer
Det bliver du bedre til
På kurset markedsinformation og -analyse lærer du blandt andet om:
- Markedsanalyser
- Dataindsamling
- Markedsanalyseprocesser
- Markedspotentiale
- Købsadfærd og købskriterier
- Kulturanalyser
- Segmentering
- Markedsindtrængningsstrategier
- Internationaliseringsprocesser
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Fakta om kurset
Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
“Kurset markedsinformation og -analyse gav mig teorier og markedsanalyseværktøjer, som jeg kan bruge til at løse konkrete problemstillinger på min arbejdsplads.