Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende ved computer
  • Akademi

Marketing­planlægning og forhand­ling

Vil du specialisere dig inden for markedsføring og lære at planlægge, gennemføre og vurdere markedsføringsaktiviteter? Så er kurset marketingplanlægning og forhandling lige noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset marketingplanlægning og forhandling lærer du at varetage og styre virksomhedens markedsføringsaktiviteter og forhandlingsprocesser, både nationalt og internationalt.

På kurset vil du:

  • Udvide din horisont inden for marketingplanlægning og forhandling med nye teoretiske perspektiver og praktiske problemstillinger
  • Blive rustet til at arbejde med en bred vifte af arbejdsopgaver inden for markedsføring, både i Danmark og i udlandet
  • Få kompetencer til at analysere og vurdere mulighederne på et givent marked med henblik på virksomhedens markedsføringstiltag
  • Lære om markedsføringsplanlægning, markedsvurdering, forhandlingsteknik og markedsanalyse


På kurset får du også færdigheder til at analysere og vurdere markedsføringsaktiviteter i forhold til kulturelle problemstillinger.

Det bliver du bedre til

På kurset marketingplanlægning og forhandling lærer du blandt andet om:

  • Markedsføringsplanlægning
  • Salgspotentiale
  • Forhandlingsteknikker
  • Markedsanalyse
  • Jura - herunder aftaleret, e-handel og markedsføringsloven
  • Kulturteorier og -analyse

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om kurset

Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om marketingplanlægning og forhandling

Fakta om kurset

Marketingplanlægning og forhandling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Reservér din plads på kurset

Overvej også