- Akademi
Strategisk salg og key account management
Vil du gerne agere på et strategisk niveau i forhold til dit salg? Så er dette kursus i strategisk salg og key account management noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
Kurset giver dig kompetencer til selvstændigt at analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på et strategisk niveau. Det betyder, at du ved hjælp af strategisk kundeforståelse og værdiskabelse bliver i stand til at styre, udvikle og behandle kundeemner. Disse kompetencer bygger på metoder og teorier i relation til blandt andet key account management, pipeline management og CRM.
På kurset vil du:
- Opnå viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen
- Få færdigheder til selvstændigt at kunne håndtere styringen af kilderne til og antallet af leads (kundeemner)
- Lære at arbejde med salgsledelse og key account management
Det bliver du bedre til
På kurset strategisk salg og key account management lærer du blandt andet om:
- Key account management, relationssalg, projektsalg og tillidsbaseret rådgivning
- Strategisk kundeforståelse og værdiskabelse
- Købsadfærd, indkøbsstrategi og risikostyring
- Personlig salgsplanlægning, salg gennem netværk og sociale medier
- Salgsopfølgning (pipeline management)
- Salg gennem netværk og sociale medier
- Risikostyring i salget
- CRM, lead management og pipeline management
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Omstillingsfonden
Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse
Fakta om kurset
Strategisk salg og key account management er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Har du tidligere taget faget strategisk salg, skal du ikke tage strategisk salg og key account management.