- Akademi
Søgemaskineoptimering (SEO)
Tag kurset søgemaskineoptimering (SEO) og få kompetencer til at optimere din virksomheds hjemmeside, så den opnår en høj placering, når dine kunder søger via Google.
Derfor skal du tage kurset
Hvis du er interesseret i både den tekniske og kreative del af SEO inden for salg og markedsføring, er kurset søgemaskineoptimering (SEO) lige noget for dig.
Kurset styrker dine kompetencer inden for blandt andet søgeords- og dataanalyse, så du kan optimere din virksomheds hjemmeside og skabe målbare resultater.
På kurset vil du:
- Opnå viden om, hvordan du kan anvende SEO i forbindelse med udvikling og opsætning af hjemmesider
- Lære at forstå og bruge data og analyser til at opbygge hjemmesider
- Få indsigt i, hvad der skal til for at rangere højt på Google
- Kunne udarbejde analyser, planlægge og gennemføre opgaver i forbindelse med digital markedsføring
- Blive i stand til at formidle konsekvenser af markedsføringsindsatsen ved hjælp af webstatistikker og analyser
Derudover vil du lære at anvende digitale marketingsbegreber, modeller og teorier med henblik på at vurdere potentialet for salg via organisk søgetrafik.
Det bliver du bedre til
På kurset søgemaskineoptimering (SEO) lærer du blandt andet om:
- Søgeordsanalyse
- Crawl budget
- Google Search Console
- Teknisk SEO
- Forståelse for links og linkbuilding
- Forståelse for Googles algoritme
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Omstillingsfonden
Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse
Fakta om kurset
Søgemaskineoptimering (SEO) er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 5 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.