Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende med computer
  • Akademi

Marketing­strategi og forretnings­udvikling

Vil du lære at løse strategiske salgs- og markedsførings­opgaver i din virksomhed? Så er kurset marketing­strategi og forretnings­udvikling lige noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling får du en grundlæggende forståelse for afsætnings-, strategi- og marketingbegreber, modeller og værktøjer, så du kan deltage aktivt i strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.

På kurset vil du:

  • Få kompetencer til at analysere og vurdere virksomhedens nationale og internationale salgs-, afsætnings- og markedsføringsopgaver
  • Lære at håndtere afsætningsrelaterede problemstillinger og virksomhedens afsætningssituation
  • Blive klædt på, så du aktivt kan deltage i udviklingen af din virksomheds forretnings- og afsætningsstrategi
  • Blive i stand til at vurdere, hvilke afsætningstiltag din virksomhed bør satse på i forbindelse med afsætning af produkter


På kurset vil du også beskæftige dig med strategisk planlægning, købsadfærd og segmentering.

Det bliver du bedre til

På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lærer du blandt andet om:

  • Grundlæggende markedsføringsbegreber
  • Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
  • Forretnings- og vækststrategier
  • Virksomhedens interne og eksterne forhold
  • Virksomhedens strategiske situation
  • Afsætningsøkonomiske forhold
  • Virksomhedens regnskab, nøgletal og økonomisk situation
  • Juridiske forhold
  • Mellemmandstyper, konkurrenceret og aftaleret
  • Metode og modeller
  • Modellers formål og anvendelse

Hør en underviser fortælle om kurset

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om kurset

Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om marketingstrategi og forretningsudvikling

Fakta om kurset

Marketingstrategi og forretningsudvikling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget marketingstrategi og forretningsudvikling, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Silvija Jevtic

Marketingstrategi og forretningsudvikling er et godt kursus, hvis du vil have en god grundforståelse for marketing, og hvordan en forretning fungerer.

Silvija Jevtic

Social Media Manager, 3

Reservér din plads på kurset

Overvej også