Vil du lære at løse strategiske salgs- og markedsføringsopgaver i din virksomhed? Så er kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lige noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling får du en grundlæggende forståelse for afsætnings-, strategi- og marketingbegreber, modeller og værktøjer, så du kan deltage aktivt i strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.
På kurset vil du:
Få kompetencer til at analysere og vurdere virksomhedens nationale og internationale salgs-, afsætnings- og markedsføringsopgaver
Lære at håndtere afsætningsrelaterede problemstillinger og virksomhedens afsætningssituation
Blive klædt på, så du aktivt kan deltage i udviklingen af din virksomheds forretnings- og afsætningsstrategi
Blive i stand til at vurdere, hvilke afsætningstiltag din virksomhed bør satse på i forbindelse med afsætning af produkter
På kurset vil du også beskæftige dig med strategisk planlægning, købsadfærd og segmentering.
Det bliver du bedre til
På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lærer du blandt andet om:
Grundlæggende markedsføringsbegreber
Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
Forretnings- og vækststrategier
Virksomhedens interne og eksterne forhold
Virksomhedens strategiske situation
Afsætningsøkonomiske forhold
Virksomhedens regnskab, nøgletal og økonomisk situation
Juridiske forhold
Mellemmandstyper, konkurrenceret og aftaleret
Metode og modeller
Modellers formål og anvendelse
Hør en underviser fortælle om kurset
For at se denne video skal du
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget marketingstrategi og forretningsudvikling, inden du starter på de andre obligatoriske fag.
Vil du styrke din studieteknik, så anbefaler vi, at du tilmelder dig kurset indledende studieteknik. Her får du gode, konkrete værktøjer til at arbejde med dit studie på den bedste måde. Forløbet er kort og uden eksamen.
Ja, du afslutter kurset med en eksamen.
Eksamenen er en fire timers skriftlig prøve på baggrund af en opgave. Der er intern censur. Deltagelse i eksamen forudsætter, at den studerende har udarbejdet en skriftlig individuel opgave, som er blevet godkendt.
“
Marketingstrategi og forretningsudvikling er et godt kursus, hvis du vil have en god grundforståelse for marketing, og hvordan en forretning fungerer.