- Akademi
Marketingstrategi og forretningsudvikling
Vil du lære at løse strategiske salgs- og markedsføringsopgaver i din virksomhed? Så er kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lige noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling får du en grundlæggende forståelse for afsætnings-, strategi- og marketingbegreber, modeller og værktøjer, så du kan deltage aktivt i strategiske salgs- og markedsføringsopgaver.
På kurset vil du:
- Få kompetencer til at analysere og vurdere virksomhedens nationale og internationale salgs-, afsætnings- og markedsføringsopgaver
- Lære at håndtere afsætningsrelaterede problemstillinger og virksomhedens afsætningssituation
- Blive klædt på, så du aktivt kan deltage i udviklingen af din virksomheds forretnings- og afsætningsstrategi
- Blive i stand til at vurdere, hvilke afsætningstiltag din virksomhed bør satse på i forbindelse med afsætning af produkter
På kurset vil du også beskæftige dig med strategisk planlægning, købsadfærd og segmentering.
Det bliver du bedre til
På kurset marketingstrategi og forretningsudvikling lærer du blandt andet om:
- Grundlæggende markedsføringsbegreber
- Virksomhedens planlægningsniveauer og mål
- Forretnings- og vækststrategier
- Virksomhedens interne og eksterne forhold
- Virksomhedens strategiske situation
- Afsætningsøkonomiske forhold
- Virksomhedens regnskab, nøgletal og økonomisk situation
- Juridiske forhold
- Mellemmandstyper, konkurrenceret og aftaleret
- Metode og modeller
- Modellers formål og anvendelse
Hør en underviser fortælle om kurset
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Fakta om kurset
Marketingstrategi og forretningsudvikling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget marketingstrategi og forretningsudvikling, inden du starter på de andre obligatoriske fag.
“Marketingstrategi og forretningsudvikling er et godt kursus, hvis du vil have en god grundforståelse for marketing, og hvordan en forretning fungerer.