- Diplomuddannelse
Salg og markedsføring
For dig, der vil have redskaber til at løse komplekse salgs- og markedsføringsopgaver.
Videregående uddannelse på professionsbachelorniveau
Typisk 2½ - 3 år
Brænder du for salg og markedsføring, og vil du gerne have de rette redskaber, så du kan løse komplekse salgs- og markedsføringsopgaver, udvikle forretningskoncepter og gennemføre kundeanalyser? Så er diplomuddannelsen i salg og markedsføring den rette for dig.
Derfor skal du læse salg og markedsføring
Med en diplomuddannelse inden for salg og markedsføring får du mulighed for at positionere dig til en karriere på den globale scene inden for innovativ, vækstorienteret handel og markedsføring.
Diplomuddannelsen i salg og markedsføring er en retning inden for den merkantile diplomuddannelse, og den er relevant for dig, som gerne vil styrke dine kompetencer inden for salg og markedsføring.
Du bliver kvalificeret til arbejde med salg og markedsføring i mange forskellige typer af virksomheder som fx handels-, produktions- og servicevirksomheder både i Danmark og internationalt.
Det bliver du bedre til
På diplomuddannelsen i salg og markedsføring lærer du blandt andet om:
- Relevante løsningsmodeller
- Analyse af virksomhedens strategiske situation og udvikling
- Udvikling af forretningskoncepter
- Ny viden om teorier og metoder inden for feltet
- Implementering af internationale salgs- og markedsføringsstrategier
- Kundeanalyser
Uddannelsens opbygning
Diplomuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid. Uddannelsen består af to obligatoriske fag, tre studieretningsfag og et valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. En diplomuddannelse tager typisk to et halvt til tre år at gennemføre med et fag pr. halvår. Hvert fag har en varighed på ca. tre til seks måneder.
Valgfrihed på uddannelsen i salg og markedsføring
Du bestemmer selv, om du vil tage hele diplomuddannelse i salg og markedsføring eller blot udvælge de fag, der interesserer dig. Vær opmærksom på, at du kan tage maks. 15 ECTS uden for det merkantile fagområde, fx inden for ledelse.
Populære fag
Alle uddannelsens fag
Uddannelsen er bygget op af obligatoriske, retningsspecifikke og valgfrie fag og afsluttes med et afgangsprojekt. Samlet skal du have 60 ECTS ved endt uddannelse.
For retningen salg og markedsføring gælder, at du skal tage begge obligatoriske fag (15 ECTS) og tre retningsspecifikke fag (15 ECTS), og at du frit kan vælge mellem valgfag – også inden for andre retninger eller andre diplomuddannelser (15 ECTS), fx fra diplomuddannelsen i ledelse.
På denne måde kan du kombinere fagene og skabe et uddannelsesforløb, som er skræddersyet til dine personlige udviklingsønsker og karrieremål.
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om uddannelsen
Fakta om diplomuddannelsen i salg og markedsføring“Uddannelsen har lært mig at reflektere over, hvordan jeg kan anvende teorier og værktøjer i praksis, og jeg er på den måde blevet meget dygtigere til mit arbejde. Jeg har fået et nyt netværk, og samarbejdet med mine studiekammerater har styrket os på tværs af virksomheder.
Spørgsmål og svar
Nyt om salg og markedsføring