Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studiegruppe
  • Diplomuddannelse

Salg og markeds­føring

For dig, der vil have redskaber til at løse komplekse salgs- og markedsføringsopgaver.

Start fx 23. jan. 2025
Kommende hold
8
Diplomuddannelse

Videregående uddannelse på professionsbachelorniveau

Deltidsstudie

Typisk 2½ - 3 år

Kom i gang

Du kan løbende starte op på diplomuddannelsen i salg og markedsføring.

Tilmeld dig et fag og kom i gang nu, eller kontakt vores studievejleder, som kan hjælpe dig med at planlægge din uddannelse.

Brænder du for salg og markedsføring, og vil du gerne have de rette redskaber, så du kan løse komplekse salgs- og markedsførings­opgaver, udvikle forretnings­koncepter og gennemføre kundeanalyser? Så er diplom­uddannelsen i salg og markedsføring den rette for dig.

Derfor skal du læse salg og markedsføring

Med en diplomuddannelse inden for salg og markedsføring får du mulighed for at positionere dig til en karriere på den globale scene inden for innovativ, vækstorienteret handel og markedsføring.

Diplomuddannelsen i salg og markedsføring er en retning inden for den merkantile diplomuddannelse, og den er relevant for dig, som gerne vil styrke dine kompetencer inden for salg og markedsføring.

Du bliver kvalificeret til arbejde med salg og markedsføring i mange forskellige typer af virksomheder som fx handels-, produktions- og servicevirksomheder både i Danmark og internationalt.

Det bliver du bedre til

På diplomuddannelsen i salg og markedsføring lærer du blandt andet om:

  • Relevante løsningsmodeller
  • Analyse af virksomhedens strategiske situation og udvikling
  • Udvikling af forretningskoncepter
  • Ny viden om teorier og metoder inden for feltet
  • Implementering af internationale salgs- og markedsføringsstrategier
  • Kundeanalyser
Se Silvija, som er SoMe manager i 3, fortælle om at læse salg og markedsføring

Uddannelsens opbygning

Diplomuddannelsen i salg og markedsføring er en erhvervsrettet videregående uddannelse, som læses på deltid. Uddannelsen består af to obligatoriske fag, tre studieretningsfag og et valgfag. Alle fag afsluttes med en eksamen, og uddannelsen afsluttes med et skriftligt afgangsprojekt. En diplomuddannelse tager typisk to et halvt til tre år at gennemføre med et fag pr. halvår. Hvert fag har en varighed på ca. tre til seks måneder.

Valgfrihed på uddannelsen i salg og markedsføring

Du bestemmer selv, om du vil tage hele diplomuddannelse i salg og markedsføring eller blot udvælge de fag, der interesserer dig. Vær opmærksom på, at du kan tage maks. 15 ECTS uden for det merkantile fagområde, fx inden for ledelse.

Populære fag

Alle uddannelsens fag

Uddannelsen er bygget op af obligatoriske, retningsspecifikke og valgfrie fag og afsluttes med et afgangsprojekt. Samlet skal du have 60 ECTS ved endt uddannelse.

For retningen salg og markedsføring gælder, at du skal tage begge obligatoriske fag (15 ECTS) og tre retningsspecifikke fag (15 ECTS), og at du frit kan vælge mellem valgfag – også inden for andre retninger eller andre diplomuddannelser (15 ECTS), fx fra diplomuddannelsen i ledelse.

På denne måde kan du kombinere fagene og skabe et uddannelsesforløb, som er skræddersyet til dine personlige udviklingsønsker og karrieremål.

Printvenligt materiale

Hent et faktaark om uddannelsen

Fakta om diplomuddannelsen i salg og markedsføring

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Sådan gør du
Ragna Vidisdottir

Uddannelsen har lært mig at reflektere over, hvordan jeg kan anvende teorier og værktøjer i praksis, og jeg er på den måde blevet meget dygtigere til mit arbejde. Jeg har fået et nyt netværk, og samarbejdet med mine studiekammerater har styrket os på tværs af virksomheder.

Ragna Vidisdottir

Kampagne- og produktspecialist, OiSTER

Spørgsmål og svar

Nyt om salg og markedsføring

Gå ikke glip af faglig inspiration

Overvej også