- Diplom
Marketingledelse og konceptudvikling
Vil du lære mere om sammenhængen mellem segmentering, værditilbud og produkter og virksomhedens marketingstrategi? Så er kurset marketingledelse og konceptudvikling noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
Kurset marketingledelse og konceptudvikling kvalificerer dig til at arbejde med virksomheders marketingstrategi, så du bliver den, der kan skabe sammenhæng mellem marketingstrategien og virksomhedens overordnede strategi. Du får ny viden og praktiske kompetencer, så du er klædt godt på til at lede marketingaktiviteterne i din virksomhed og udvikle succesfulde koncepter.
På kurset vil du:
- Opnå en forståelse af, hvordan digitalisering kan indgå i marketingstrategien
- Opnå en forståelse for branding og international marketingstrategi
- Blive i stand til at lede marketingdiscipliner tværfagligt i virksomheden, så du kan planlægge og gennemføre konceptudvikling og marketingtiltag
- Kunne bidrage med analyse af kundeprofiler, segmenter og virksomhedens værditilbud på en måde, så du kan være med til at kvalificere marketingfunktionens rolle i virksomheden
Det bliver du bedre til
På kurset marketingledelse og konceptudvikling lærer du blandt andet om:
- Marketingledelse og konceptudvikling
- Branding
- International marketingstrategi
- Sammenhængen mellem virksomhedens overordnede strategi og marketingstrategien
- Digitalisering i marketingstrategien
- Sammenhænge mellem segmentering, virksomhedens værditilbud og produkter
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Omstillingsfonden
Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse
Fakta om kurset
Marketingledelse er et valgfag på den merkantile diplomuddannelse i salg og markedsføring. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.