Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende
  • Akademi

Service, oplevelser og vært­skab

Skriv dig op - kommer snart!

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold eller et lignende kursus.

Få styrket dine kompetencer inden for udvikling af service, oplevelser og værtskab, så du kan stå endnu stærkere i dit job.

Derfor skal du tage kurset

På kurset får du udviklet og styrket din forståelse for feltet mellem service, oplevelser og værtskab, så du kan være med til at optimere eksisterende tiltag eller udvikle nye, der skaber værdi for din virksomhed.

På kurset vil du:

  • Få viden om centrale teorier inden for service- og oplevelseserhvervet og den bagvedliggende historiske udvikling og praksis
  • Blive klogere på, hvordan du kan udøve det gode værtskab i en service- og oplevelsesvirksomhed
  • Få kompetencer i at anvende centrale teorier, modeller og værktøjer, vurdere praksisnære problemstillinger og udvikle og formidle løsningsmuligheder i feltet mellem service, oplevelser og værtskab
  • Udvikle din egen praksis inden for service, oplevelser og værtskab i en struktureret sammenhæng

Det bliver du bedre til

På kurset service, oplevelser og værtskab lærer du blandt andet om:

  • Grundlæggende karakteristika ved service og oplevelser
  • Service og oplevelser i et historisk og makroøkonomisk perspektiv
  • Hvordan du i praksis kan beskrive, analysere og optimere kunderejsen og dermed vurdere og forbedre den samlede kundeoplevelse i en servicevirksomhed
  • Betydningen af værtskab i en kommerciel kontekst og det professionelle værtskab i praksis


Faget er for dig, der arbejder med kunder og gæster, og dig, der er optaget af at skabe gode, mindeværdige gæsteoplevelser. Du lærer, hvad der skaber værdi for jeres kunder og dermed for din virksomhed. Du får vigtige indsigter i centrale begreber som service, værtskab og oplevelser. Og vi inddrager i høj grad din og de andre kursisters praksis, så du får både viden og værktøjer, som du kan bruge direkte i dit arbejdsliv.

Nyt om service og oplevelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

Service, oplevelser og værtskab er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Overvej også