Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende på efteruddannelse og kurser
Mindmap præsentation
  • Akademi

Kunde­forståelse og oplevelses­design

Skriv dig op - kommer snart!

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold eller et lignende kursus.

Vil du gerne blive klogere på, hvordan du kortlægger og udvikler din kundes eller gæsts serviceoplevelse? Så er kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign får du vigtig viden om, hvordan du indsamler og analyserer værdifulde data om dine kunder og gæster. På den måde kan du forbedre servicekvaliteten i din virksomhed.

Kurset styrker dine evner inden for oplevelsesdesign med særligt fokus på servicekvaliteten i egen virksomhed eller job i servicebranchen. Du bliver udstyret med kompetencer og strategier til at forbedre kundeloyaliteten, styrke virksomhedens konkurrenceevne og optimere de økonomiske resultater ved hjælp af metoder, der er bevist effektive i succesfulde servicevirksomheder.

På kurset vil du:

  • Opnå indsigt i metoder og teorier til dataindsamling om kunder og gæster i service- og oplevelseserhvervet
  • Få viden om centrale teorier og metoder om købsadfærd og kundeprocesser
  • Kunne formidle løsningsforslag på bearbejdet og vurderet data om service- og oplevelsesvirksomhedens kunder og gæster
  • Få kompetencer til at håndtere udviklingsorienterede situationer i forhold til omsætning af viden fra kundeundersøgelser til forbedring af virksomhedens leverance af serviceoplevelsen

Det bliver du bedre til

På kurset kundeforståelse og oplevelsesdesign lærer du blandt andet om:

  • Indsamling og strukturering af data
  • Kortlægning af interne processer
  • Købsadfærd og kundeprocesser
  • Kundebeskrivelse
  • Servicekvalitet


Du lærer dine kunder og gæster endnu bedre at kende, så du kan skræddersy enestående oplevelser til dem og samtidig øge din omsætning og indtjening. Du arbejder med oplevelsesdesign i praksis og gerne med udgangspunkt i din egen virksomhed. Målet er at give dig værktøjer til at øge gæsteloyaliteten, konkurrenceevnen og bundlinjen gennem metoder brugt i succesfulde servicevirksomheder.

Nyt om service og oplevelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

Kundeforståelse og oplevelsesdesign er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Hvis du ønsker at læse en hel uddannelse, anbefaler vi, at du starter med faget oplevelsesøkonomi, inden du starter på de andre obligatoriske fag.

Overvej også