- Akademi
Sociale medier
Vil du lære om det sidste nye inden for digital og social netværkskommunikation og få kompetencer til at varetage din virksomheds kommunikationsopgaver på de sociale medier? Så er dette kursus i sociale medier et oplagt valg for dig.
Derfor skal du tage kurset
På dette kursus i sociale medier lærer du, hvordan du optimerer kommunikation, branding og indholdsproduktion på de sociale medier, og du får kendskab til områder som udvikling af brugerinvolverende aktiviteter og markedsføring/branding på de sociale medier. Der lægges desuden vægt på inddragelse af kunstig intelligens og onlineværktøjer i produktion og analyse.
På kurset vil du:
- Få færdigheder til professionelt og selvstændigt at varetage kommunikationsopgaver på de sociale medier
- Blive klogere på, hvordan du styrker din virksomheds kommunikationsstrategi på de sociale medier
- Lære, hvordan indhold skal udformes, så det tilpasses de sociale mediers konventioner og algoritmer
- Få viden om centrale teorier og metoder til varetagelse af dialogen i sociale medier.
Det bliver du bedre til
På kurset sociale medier lærer du blandt andet om:
- Social mediestrategi
- Produktion af indhold til sociale medier, herunder optimering og analyse af indhold gennem brug af kunstig intelligens
- Optimering af SoMe-profil og content på sociale medier med henblik på personlig branding
- Markedsføring på sociale medier, herunder content strategi og viral kommunikation
- Målgruppeanalyse og analyse af brugernes behov og adfærd
- Ledelse på sociale medier
- Formidling på sociale kommunikationsplatforme som fx LinkedIn, Instagram og Youtube
- Skabelsen af dialog og engagement i sociale medier med tekster, billeder og video
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Fakta om kurset
Faget sociale medier er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Om underviseren
Underviseren Hans-Christian Christiansen har skrevet en række bøger om digitale og sociale medier. Han har i over 20 år undervist på universiteter og erhvervsakademier i digital kommunikation, og han har sideløbende arbejdet i offentlige og private virksomheder som bl.a. kommunikationsansvarlig og IT-projektleder.
Hans-Christian Christiansen er redaktør og bidragyder på forløbets grundbog Sociale medier – et kritisk perspektiv (Hans Reitzels Forlag 2022), som er skrevet i samarbejde med en række af Danmarks førende SoMe-kommunikatører. Bogen er målrettet undervisningens særlige samspil mellem på den ene side kommunikationsteori og på den anden side praksis i virksomheder og organisationer.