
Adjunkt
Hvordan får du dine medarbejdere til at komme ind på kontoret, når opgaverne bliver klaret lige så godt hjemmefra? Her får du inspiration og gode råd til, hvordan du som leder på en hybrid arbejdsplads kan gøre det mere attraktivt at møde ind.
Corona har ændret måden, vi arbejder på. Hjemmearbejde er blevet mere normalt, og mange behøver ikke at møde fysisk ind på arbejdspladsen for at klare sine opgaver.
Den nye arbejdsform fungerer på mange måder rigtigt godt. Men det kan også skabe værdi for medarbejderne og arbejdspladsen, når vi møder ind på kontoret. Det styrker nemlig både sammenholdet med kollegerne og relationen til arbejdspladsen.
Her er en række gode råd til, hvordan du som leder på en hybrid arbejdsplads gør det mere attraktivt for dine medarbejdere at møde ind på kontoret:
Den hybride arbejdsform giver både muligheder og udfordringer i danske virksomheder.
I forskningsprojektet "Ledelse af hybride arbejdspladser" undersøger Cphbusiness, hvordan man bedst leder i den nye kontekst, hvor medarbejdere og ledere veksler mellem hjemmekontoret og skrivebordet på arbejdspladsen.
Formålet med projektet er at udvikle guidelines og metoder, der gør det nemmere for ledere at etablere, udvikle og lede en hybrid arbejdsplads i samarbejde med medarbejderne.
Projektet løber fra 1. januar 2022 - 1. februar 2023.
Læs mere om projektet "Ledelse af hybride arbejdspladser"