Gå direkte til indhold
  • Service og Oplevelse

Bære­dygtig­hed i service- og oplevelses­branchen

Hvordan får man SMV'er til at inddrage ESG som en del af virksomheders værdiskabelse?

Der er et stigende fokus på ESG blandt aftagervirksomheder i service- og oplevelsesbranchen, hvilket sætter krav til de studerende på Cphbusiness, der skal være en del af en arbejdsstyrke, der i høj grad forventer, at bæredygtighed skal være en integreret del af forretningsstrategier.

Hovedprojektet skal være med til at belyse udfordringerne

Virksomhederne har et ønske om at gøre mere for ESG, men de oplever, at der ledelsesmæssige udfordringer, der gør, at de ikke kan få implementeret bæredygtighedsinitiativer. Projektet vil derfor fokusere på de ledelsesmæssige udfordringer, der står i vejen for, at SMV'er kan integrere ESG i deres strategi. 

Metoden bag projektet

I projektet arbejdes der med en mixed-method tilgang, hvor flere forskellige metoder anvendes. Indledningsvist vil tesen undersøges via en fænomenologisk tilgang, der ønsker at opnå forståelse for virksomhedernes ESG-udfordringer gennem dybdegående interviews. Sideløbende vil der blive gennemført et litteraturstudie om emnet i et dansk perspektiv. Efterfølgende afdækkes problemets omfang via en kvantitativ undersøgelse på relevante SMV'er. Sidste led i undersøgelsen bliver supplerende dybdegående interviews med udvalgte SMV'er. 

Andre projekter

Overvej også