- Akademi
Revenue management
Vil du gerne vide mere om revenue management, prissætning og budgettering i oplevelseserhvervet? Så er dette kursus i revenue management noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
Revenue management har til formål at udvikle din forståelse for revenue management i relation til omverdenen, herunder markeds- og konkurrenceforhold samt trends og deres mulige indflydelse på virksomhedens situation.
På kurset vil du:
- Opnå indsigt i praksis og central anvendt teori og metode inden for revenue management
- Få færdigheder til at opstille og udvælge løsningsmuligheder på problemstillinger inden for revenue management
- Lære at håndtere udviklingsorienterede situationer inden for revenue management
Det bliver du bedre til
På kurset revenue management lærer du blandt andet om:
- Segmentering, forecasting og budgettering
- Prisstrategier og prissætning
- Konkurrentanalyse og prisevaluering
- Distributionskanaler
- Revenue Management systemer og SaaS
- Ekstern evaluering
Du lærer, hvordan du sammensætter den bedst mulige prisstrategi til at øge din virksomheds omsætning og indtjening. Vi arbejder med redskaber som fx segmentering, forecasting og budgettering, som vil danne grundlag, for hvordan din virksomhed skal udforme deres prisstrategi og prissætning. Kurset er oplagt for dig, der har interesse i økonomi og gerne vil arbejde med din virksomheds prissætning.
Nyt om service og oplevelse
Gå ikke glip af faglig inspiration
Omstillingsfonden
Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse
Fakta om kurset
Revenue management er et valgfag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.