Gå direkte til indhold

Kom til online informations­møde om efter­uddannelse den 16. jan. 2025.

Tilmeld dig

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studiegruppe
  • Akademi

Markeds­føring af service og oplevel­ser

Skriv dig op - kommer snart!

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold eller et lignende kursus.

Få styrket dine markedsførings­kompetencer i teori og praksis, så du kan stå endnu stærkere i dit job.

Derfor skal du tage kurset

Markedsføring af service og oplevelser giver dig en kvalificeret tilgang til anvendelse af markedsføring og marketingmix i en oplevelsesøkonomisk kontekst. Kurset gør dig i stand til enten selv at gennemføre markedsføringsaktiviteter eller deltage sammen med andre i markedsføringsprocessen i en virksomhed eller organisation.

På kurset vil du:

  • Få viden om udviklingsbaseret markedsføringspraksis, herunder centralt anvendt teori og metode inden for service- og oplevelsesområdet
  • Kunne deltage i tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang inden for markedsføring af service og oplevelser på det taktiske og operationelle niveau
  • Opnå færdigheder til at anvende centrale teorier og metoder til at vurdere praksisnære problemstillinger for til sidst at formidle løsningsmuligheder inden for markedsføring af service og oplevelser til samarbejdspartnere og kunder

Det bliver du bedre til

På kurset markedsføring af service og oplevelser lærer du blandt andet om:

  • Købsadfærd og kunderejsen
  • Oplevelsesanalyse
  • Segmentering og målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Oplevelsesvirksomhedens handlingsparametre
  • Marketingplan


Hvis du arbejder med kommunikation og markedsføring af services eller oplevelser - eller gerne vil det - men ikke er helt hjemme i værktøjerne, så får du dem på dette kursus. Vi tager afsæt i en forståelse af kunderne og konkurrenterne som grundlag for marketingplanen. Du får værktøjer, som du kan bruge til at reflektere struktureret over egen praksis og erfaringer. Og du får en ramme for at analysere kunder, konkurrenter og egen virksomhed, så du kan udarbejde en effektiv marketingplan.

Nyt om service og oplevelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

Markedsføring af service og oplevelser er et valgfag på akademiuddannelsen i service og oplevelser. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Overvej også