- Akademi
Strategisk kommunikation
Vil du kunne vurdere, planlægge og implementere strategisk kommunikation i din virksomhed, både eksternt og internt? Så er kurset strategisk kommunikation måske noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
På dette kursus i strategisk kommunikation får du kompetencer til at udføre strategiske kommunikationsopgaver ud fra virksomhedens strategi, og du lærer at vurdere virksomhedens vision, mission og værdier, som er fundament for organisationens corporate brand og kommunikation.
På kurset vil du:
- Blive klogere på forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til virksomhedens interessenter
- Få kompetencer til at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation
- Lære at analysere, planlægge og gennemføre større kommunikationsopgaver på et strategisk plan
På kurset får du også færdigheder til at brande din virksomhed og håndtere dens image.
Det bliver du bedre til
På kurset strategisk kommunikation lærer du blandt andet om:
- Grundlæggende kommunikationsteori
- Organisationskommunikation
- Kommunikationsanalyse
- Kommunikationsplanlægning og kommunikationsstrategi
- Narrativ teori/storytelling
- Krisekommunikation
- Forandringskommunikation
Nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Printvenligt materiale
Hent et faktaark om kurset
Fakta om kurset
Strategisk kommunikation er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.