Gå direkte til indhold

Per Gunnar Bergfors

Lektor

3615 4573

pgb@cphbusiness.dk

Per er én af Cphbusiness' førende eksperter inden for bl.a. e-handel, digital marketing, Big Data og talentudvikling.

Ekspert inden for

  • E-handel
  • Digital marketing
  • Big Data, udvikling af algoritmer, AI/ML
  • Talentudvikling
  • Metode og videnskabsteori
  • Coaching

Baggrund

Per har været projektleder på flere forsknings- og udviklingsprojekter og står desuden bag en række undervisningsbøger. Som projektleder på forskningsprojektet "Competence Demand Analytics - WATSON" brugte han fx kunstig intelligens til at gennemgå over 600.000 jobopslag for at kortlægge, hvad arbejdsgiverne efterspørger.

Per har gennem sin karriere fordybet sig i marketing og salg i danske og globale virksomheder. I mange tilfælde med fokus på at opbygge andres viden og kompetence, så de kunne lykkes med deres målopfyldelse.

Talentudvikling er netop ét af Pers ekspertiser. Og som han siger: "Alle studerende er for mig et talent. Jeg skal blot hjælpe med at vække det og sætte det i spil, så dannelsesrejsen kan få fart og retning".

I sin undervisning arbejder Per med at skabe nysgerrighed og udvise passion for den faglighed, der er i fokus. Det gælder både teoretisk tunge områder som videnskabsteori og metode og det mere praktiske fag kundeanalyse og markedsforståelse. Som underviser inddrager han altid den viden, der er tilstede, og bygger på de færdigheder og interesser, der kommer til udtryk. Han har let ved at fange konteksten og stille spørgsmål, der får de studerende til at skabe engagement for det enkelte fag.

Per bruger teknologi af enhver art til at sætte formidling, læring og refleksion i spil. Målet er at bruge så få ressourcer på at lære så meget som muligt.

Projekter

Aug. 2018 - dec. 2021

Competence Demand Analytics - WATSON

Formålet med projektet var at kortlægge erhvervslivets aktuelle kompetencebehov med udgangspunkt i Competence Demand Analytics (CDA). Det gjaldt både faglige og personlige kompetencer.

Aug. 2017 - maj. 2018

Fremtidens markedsføring

I projektet havde Per fokus på at opnå konkret viden om de måder, hvorpå der arbejdes med markedsføring i dag, og udviklingen tre år frem i tiden.

Publikationer


AI har gennemgået over 600.000 jobopslag: Her er det, arbejdsgiverne vil have, Artikel i Mediet Markedsføring

2022


Talent Insights: Om talentudvikling, Blog

2022


Analyse i praksis, Bog, Hans Reitzels Forlag

2021


Afdækning af kompetencer fra jobannoncer med det formål at forstå erhvervslivets efterspørgsel efter færdigheder og kompetencer, Artikel

2020


Erhvervsøkonomisk metode, Bog, Hans Reitzels Forlag

2019


Methods in Marketing and Service, Bog, Hans Reitzels Forlag

2018


Metode til markedsføring og service, Bog, Hans Reitzels Forlag

2017


 

Erhvervserfaring


Lektor - e-handel, Cphbusiness

2019 -


Lektor - international handel og markedsføring, Cphbusiness

2015 -


Lektor, Institut for Afsætning, Copenhagen Business School

2005


Partner og direktør, TalentInsights Aps

2003 -


Direktør, Team Learning A/S

1999 - 2003


Account Manager/Marketingchef (IPG), Hewlett Packard A/S

1994 - 1999


Marketingchef, RE International A/S

1992 - 1994


Salgschef/Marketingchef, Rank Xerox A/S

1982 - 1991


 

Uddannelse


Cand.merc., Copenhagen Business School

1982


BtB Marketing, London Business School

1991


YMP - Young Managers Programme, INSEAD

1990


Løbende efteruddannelse, CBS, MIT, Stanford, Amsterdam University, Duke University


Certificeringer

  • TalentIndikator