- Økonomi og Finans
Det digitale kundemøde i den finansielle sektor 3.0
Hvordan skaber vi den bedste digitale rådgivning inden for liv og pension?
Digital rådgivning og kundekommunikation bliver hele tiden mere efterspurgt. Også fra kunder inden for livsforsikring og pensionsordninger (liv og pension). Men der er stor forskel på, hvor langt finanssektorens virksomheder er i at udvikle deres digitale kunderejse.
Forskningsprojektet Det digitale kundemøde i den finansielle sektor 3.0 undersøger derfor kundernes behov og barrierer i forhold til den digitale kunderejse inden for liv og pension og virksomhedernes tanker og ideer med den digitale kunderejse.
Hvordan skaber virksomhederne de gode kundeoplevelser? Hvad forhindrer kunderne i at foretage en 100% digital kunderejse? Hvad skal selskaberne kunne levere for at opfylde kundens behov? Og hvordan kan man skabe en digital transformation i branchen med udgangspunkt i at imødekomme og forstå disse behov og barrierer?
Sådan gør vi
Forskningen bliver udført gennem kvalitative og kvantitative undersøgelser:
- Kvalitative undersøgelser i form af ekspertinterviews og fokusgrupper
- Kvantitative undersøgelser i form af repræsentativ kvantitativ spørgeskemaundersøgelse
Styrker virksomheder og uddannelser
Forskningsprojektet skal ruste virksomheder inden for liv og pension til at skabe den bedst mulige overgang til den digitale kunderejse og -kontakt.
På baggrund af forskningens resultater udarbejder holdet bag projektet råd, redskaber og teoretiske modeller, som virksomhederne kan bruge.
Projektets viden og indsigter styrker også Cphbusiness' finansielle uddannelser
Øvrige projekter om det digitale kundemøde i den finansielle sektor
Cphbusiness har også forsket i det digitale kundemøde inden for bank- og forsikringsbrancherne. Læs om forskningsprojekterne på cphbusiness.dk her:
Find også viden og modeller fra forskningen på projekternes egen hjemmeside.