I praktik hos Sixt

Den 13. maj var Sixt på besøg på Cphbusiness Søerne for at rekruttere en ny praktikant.

17. maj 2015

Handelsøkonomstuderende var samlet for at høre Salgschef hos Sixt Philip Scott (billede, nederst) og nuværende praktikant Frederik Krohn (billede, øverst) fortælle om virksomheden og hvordan det er at være i praktik hos Sixt.

Philip Scott lagde ud med at fortælle at handelsøkonomer besidder lige præcis de gode kvaliteter, faglige kompetencer og en god portion ansvar, som de leder efter, når de ansætter. Til gengæld har Sixt også visse forventninger til fremtidige praktikanter.

- Vi forventer, at man er villig til at udvikle sig og rykke sig under praktikforløbet – vi vil nemlig gerne gøre jer til en del af teamet på lige fod som alle andre, lød det fra Philip Scott til de fremmødte studerende.

De studerende fik udover det inspirerende oplæg rig mulighed for at stille spørgsmål om alt fra arbejdsopgaver over personalegoder til lønmuligheder. Mette Andersen, der var blandt de fremmødt studerende, synes at eventet var en god mulighed for at høre om praktikvirksomheden.

- Jeg er kommet, fordi jeg mangler en praktikplads, og jeg synes, at det var fedt at kunne høre et ’live jobopslag’. Her kan man så stille de spørgsmål, som man ellers typisk ville spørge om til en samtale. Jeg vil i hvert fald søge pladsen hos Sixt, siger Mette Andersen.

Frederik Krohn, som står for at skulle aflevere sin hovedopgave, fortalte meget varmt om sit ophold og at hans forventninger til praktikken var blevet fuldt ud opfyldt.

- Jeg er blevet udfordret og haft et stort ansvar, og praktikken har hjulpet mig med at finde ud af hvilken vej, jeg vil gå efter skolen, siger Frederik Krohn.

Han har gennem sin praktikperiode de sidste otte måneder oplevet at blive en del af organisationen og har gennem det omfattende arbejde med kundekontakt opbygget sin egen kundeportefølje.

Frederik Krohn er efter sit praktikophold blevet tilbudt en fast stilling som account manager hos Sixt.