Bliv grønnere – uden at gæsterne bliver utilfredse

Hvordan bliver vi mere bæredygtige uden at forringe gæstens oplevelse? Den balance kæmper mange hoteller med. I dette online minikursus lærer du at håndtere udfordringen.


Mange hoteller har svært ved at overskue, hvordan de kommer i gang med den grønne omstilling. For mens samarbejdspartnere, forretningsgæster og myndigheder stiller øgede krav til bæredygtighed, forventer feriegæster stadig den samme servicestandard.

Hvordan undgår I at miste gæster, når I sætter en grønnere retning? Hvilke tiltag er de bedste? Og hvor skal I starte? Det har Cphbusiness undersøgt i forskningsprojektet "Grøn omstilling – fra sort til grøn virksomhedsadfærd".

I dette online minikursus lærer du at håndtere udfordringen og skabe grønne services, som ikke forringer gæsteoplevelsen. Kurset tager cirka 20 minutter.

Sådan gør du

Hvis det er første gang, du bruger kursusplatformen Sana, skal du oprette dig som bruger via dette link:

Opret bruger

Herefter modtager du en mail med et aktiveringslink og er klar til at tilgå Cphbusiness' minikurser.

Gå til kurset


Om forskningsprojektet

Minikurset "Den grønne gæsterejse" er skabt på baggrund af forskningsprojektet "Grøn omstilling – fra sort til grøn virksomhedsadfærd".

Forskningsprojektet blev udført på Cphbusiness fra januar 2022 til december 2023. Holdet bag projektet har undersøgt tilgangen til grøn omstilling og bæredygtighed hos små og mellemstore danske virksomheder i servicesektoren.

Forskningsprojektet har undersøgt barrierer, udfordringer og potentialer i SMV'ernes arbejde på vejen mod cirkulær økonomi, bæredygtighed og omstillingen til et grønt mindset.

Resultaterne skaber værdi for virksomhederne ved fx at give konkrete eksempler på, hvordan de kommer i gang med – eller fortsætter – rejsen mod en grønnere virksomhedsadfærd.

Læs mere om projektet